Netwerken: een aantal do’s en don’ts

Posted on 22 juni, 2015

Goed en efficiënt netwerken: hoe doe je dat nou eigenlijk? Hierbij een aantal tips om te zorgen dat je het maximale uit een netwerkbijeenkomst haalt. Do's Bekijk van tevoren de lijst met aanwezigen. Zo weet je met wie je in ieder geval moet praten. Er is vaak een gastheer/gastvrouw die bijna alle aanwezigen kent. Vraag hem/haar om je te introduceren aan de 2 of 3 (niet méér dan dat) belangrijkste mensen voor jou op die lijst. Probeer ...

Read More


ROI: Wat levert het op?

Posted on 1 mei, 2015

Toegevoegde waarde Wat is ROI sales nu precies? En wat betekent toegevoegde waarde? Deze laatste vraag houdt ons (salesmensen) en uiteraard ook klanten voornamelijk bezig. Een van de meest lastige zaken in de sales is het aannemelijk maken dat je nuttig bent voor de ander. Dat je waardevol bent voor je potentiële klant. Dat je waarde toevoegt. Als je product of dienst leidt tot emotionele voordelen zoals 'gaaf om te hebben' (Ipad, Prada, ...

Read More


DOEL-traject: Een kijkje in de keuken

Posted on 17 april, 2015
doel-traject-een-kijkje-in-de-keuken

Omdat ik nieuwsgierig was naar de ervaringen van de deelnemers van het DOEL-traject en om te kunnen laten zien hoe een typische DOEL-dag eruit ziet, vroeg ik een van de deelnemers een dagverslag te schrijven. Ernst Dunnewind van EDU Werving geeft een kijkje in de keuken van de eerste dag van het DOEL-traject: Dag 1 van het DOEL-traject.. Thee! Om te beginnen: de ontmoeting. Onder het genot van een kopje koffie en thee ontmoeten we alle ...

Read More


Werken aan je ondernemersvaardigheden: goedkoper dan je denkt!

Posted on 23 maart, 2015
omscholing-aftrekbaar

Wil jij je kansen op nieuwe opdrachten verbeteren, en jouw kwaliteit verhogen? Scholing kan je hier zeker bij helpen en je kansen als ZZP'er vergroten. De overheid denkt dan ook nog eens met je mee. Scholingskosten aftrekbaar voor ZZP'ers Studeren is vaak lastig binnen je drukke dagindeling, maar kan ook veel positieve invloed hebben op je bestaan als zzp'er. Je horizon verbreden en dus je kansen vergroten. Als zzp'er kun je scholingskosten ...

Read More


De keerzijde van korting

Posted on 27 februari, 2015

Op het internet zijn allerlei partijen te vinden die zelfstandige ondernemers bedienen met 'business coaching'. Deze partijen leren je een website bouwen, traffic genereren, social media daarvoor in te zetten en webinars te geven. Degenen die deze diensten aanbieden hebben hun kennis uit Amerika en zetten zichzelf steevast neer als een zeer succesvolle goeroe die tonnen verdient, of zelfs meer dan een miljoen per jaar. Wat ze je ook leren is ...

Read More


Telling is not selling

Posted on 20 februari, 2015

Zoals je ongetwijfeld zelf regelmatig ervaart, kunnen verkopers en salesmensen overkomen als drammers. Koop je graag bij hen? Nee. Als ondernemer dien je echter ook je product of dienst aan de man te brengen. Dus hoe doe je dat dan? ‘Ze’ vertellen ons de productspecificaties: ‘Deze keuken mevrouw heeft een granieten aanrecht uit een Italiaanse mijn,’ of alleen de voordelen: 'Deze auto kan van 0-100 in 6,8 seconden'. Op vakantie hebben ...

Read More


Video: Salestraining AccuRaad

Posted on 16 februari, 2015

AccuRaad levert een bijdrage aan het ondernemerschap van studenten aan vier noordelijke kennis instellingen.  De volgende video (58 seconden) geeft je een indruk van een salestraining:  

Read More


Win-win deals: een loze kreet?

Posted on 4 februari, 2015
win-win-deals-verkoopresultaat

Heel veel mensen ervaren salesmensen en verkopers als drammers. Van die verkopers met hun voet tussen de deur en een glad verkooppraatje. De verkoper komt er niet best vanaf. Het gladde verkooppraatje en het gegeven dat er geen officiële wetenschappelijke opleiding voor bestaat (hoewel ze in Rotterdam net doen alsof dat wel zo is), zorgt ervoor dat de meeste mensen een negatieve houding t.o.v. verkopers hebben. Is dat terecht? Ja, soms ...

Read More


Aardig zijn voor je klanten

Posted on 2 oktober, 2014

Wat heeft aardig zijn voor je klanten met commercie te maken?

Read More


De aanhouder wint…?

Posted on 21 augustus, 2014

Ben jij een ondernemer die het altijd maar blijft proberen? Of weet jij wel wanneer je het bij die ene prospect beter kunt opgeven?

Read More


Vandaag nog een nieuwe klant: een stappenplan

Posted on 13 augustus, 2014

Wil jij een nieuwe klant werven, het liefst vandaag nog? Natuurlijk! Met deze stappen weet ik zeker dat dat gaat lukken.

Read More


Onderhandelen in de praktijk

Posted on 28 juli, 2014

De workshop onderhandelen werpt zijn vruchten af. Wilfried vertelde mij onlangs hoe hij de tips uit de workshop heeft toegepast en hoeveel baat hij hierbij heeft gehad!

Read More


Waarom duurt het DOEL-traject zo lang?

Posted on 9 juli, 2014

Iemand stelde mij deze vraag: Waarom duurt jouw training zo lang? Op internet zie ik ook veel kortere, en daardoor goedkopere, trainingen. Dat is een terechte vraag die ik graag beantwoord.

Read More