Telling is not selling

Posted on 20 februari, 2015

Zoals je ongetwijfeld zelf regelmatig ervaart, kunnen verkopers en salesmensen overkomen als drammers. Koop je graag bij hen? Nee. Als ondernemer dien je echter ook je product of dienst aan de man te brengen. Dus hoe doe je dat dan? ‘Ze’ vertellen ons de productspecificaties: ‘Deze keuken mevrouw heeft een granieten aanrecht uit een Italiaanse mijn,’ of alleen de voordelen: 'Deze auto kan van 0-100 in 6,8 seconden'. Op vakantie hebben ...

Read More


Win-win deals: een loze kreet?

Posted on 4 februari, 2015
win-win-deals-verkoopresultaat

Heel veel mensen ervaren salesmensen en verkopers als drammers. Van die verkopers met hun voet tussen de deur en een glad verkooppraatje. De verkoper komt er niet best vanaf. Het gladde verkooppraatje en het gegeven dat er geen officiële wetenschappelijke opleiding voor bestaat (hoewel ze in Rotterdam net doen alsof dat wel zo is), zorgt ervoor dat de meeste mensen een negatieve houding t.o.v. salesmensen hebben. Is dat terecht? Ja, soms denk ...

Read More


Aardig zijn voor je klanten

Posted on 2 oktober, 2014

Wat heeft aardig zijn voor je klanten met commercie te maken?

Read More


De aanhouder wint…?

Posted on 21 augustus, 2014

Ben jij een ondernemer die het altijd maar blijft proberen? Of weet jij wel wanneer je het bij die ene prospect beter kunt opgeven?

Read More


Vandaag nog een nieuwe klant: een stappenplan

Posted on 13 augustus, 2014

Wil jij een nieuwe klant werven, het liefst vandaag nog? Natuurlijk! Met deze stappen weet ik zeker dat dat gaat lukken.

Read More