Businessroman – in 7 stappen naar meer omzet

Verkoop boeken - sales boeken. Een business roman van Verkoopresultaat

Dit boek heb ik speciaal geschreven voor newbies in de sales. Het is je eerste commerciële baan. Of je bent ondernemer geworden en ‘moet’ sales doen. Van jezelf. Of je bent ongelooflijk goed in je vak en iemand vindt dat je daar ook klanten bij moet zoeken… Hoor je tot een van deze categorieën, lees dan verder.

Geen enkel mens wordt geboren met álle vaardigheden die nodig zijn om succesvol klanten te werven en te behouden.

Meestal is het aanbod goed of uitmuntend. Kunnen we goed schakelen met mensen die we al kennen, maar dan…. nieuwe klanten werven. Hoe doe je dat?

Moet ik dan echt gaan cold callen? Nee toch? Daar heb ik echt geen zin in. Spoiler: het hoeft ook niet.

Of closen dan? ‘Moet’ ik dat doen? Ja, helaas, dat moet.

En netwerken?

Dat werkt als je je houdt aan de regels van het spel. Bitterballenborrels werken niet als je daar aanloopt tegen mensen zoals jijzelf. Mensen die op zoek zijn naar dezelfde kansen als jij; als er geen mensen die daadwerkelijk beslissen over deals, dan heb je er niets te zoeken.

Dan besluit je: ik volg een cursus

De meeste goedkope cursussen gaan over marketing en netwerken, dus dat komt goed uit. Soms leer je over win/win resultaat a la de Harvard methode.

Maar intussen sluit je niet voldoende deals

Je snapt het niet. Je doet toch alles goed? Waarom maakt je dan geen fatsoenlijke omzet?

Omdat je moet praten met de juíste markt

Met mensen met budget. Die zitten in de top van het bedrijfsleven en die hebben geen tijd om jouw online marketingschrijfsels te lezen of te netwerken met bitterballen. Die moet je benaderen met een doelgericht, consistent verhaal zodat ze snel kunnen beslissen: wel of niet een uur investeren in deze aanbieder?

Ondernemersboek De Nieuwe Weg

In mijn ondernemersboek De Nieuwe Weg leer je precies wat je nodig hebt: hoe je contact komt met beslissers en hoe je die vervolgens overtuigt om zaken met je te doen.

In deze businessroman ga je op reis – jouw Nieuwe Weg – met hoofdpersoon Rutger. Het is geen saai managementboek, maar een verhaal dat je meeneemt langs de lessen die je als ondernemer nodig hebt.

Rutger leert de 7 stappen naar meer omzet

1. Zorg dat je een goede propositie hebt
2. Vind een markt met budget
3. Leg contact met potentiële klanten
4. Onderzoek hun behoeften en koopmotieven
5. Doe ze vervolgens een aanbod
6. Neem koopweerstanden weg en
7. Sluit de deal

Nederlanders zijn bang voor afwijzing

Daarom vinden ze het moeilijk om contact te leggen met nieuwe klanten. Ook de laatste stap – om de opdracht vragen – ontwijken veel ondernemers liever. De klant komt zelf wel als hij wil, redeneren ze. Maar zo laat je je inkomen wel aan het toeval over.

Hoofdpersoon Rutger Kooisma leert alle stappen zetten, ook al gaat hij flink op zijn bek. Binnen drie uur heb je het allemaal begrepen en kun je aan de slag met jouw eigen weg naar meer omzet.

Hardcover

€20,20 (incl btw)

Wie is Jochum Jarigsma?

Jochum Jarigsma is een veelgevraagde sales-trainer en ondernemers-coach, hij is verbonden aan vier startup labs van universiteiten en hij heeft nogal een handicap als verkoper.