Even snel een vraag?
Salestraining

B2B Salestraining.

Succesvol met winstgevende B2B relaties
Meer informatie over deze salestraining

Effectieve online B2B salestraining

Inleiding

De meeste mensen die ik begeleid, hebben een hekel aan acquisitie, aan sales of – nog erger – aan de voet tussen de deur. Dat is het cliché van het verkoopvak dat blijft hangen na films als The Wolf of Wall Street. De werkelijkheid is anders. Goede acquisiteurs luisteren naar hun klanten, sluiten aan op inhoud, vorm en meta-programma, en vragen beleefd naar volgende stappen in de samenwerking.

Na talloze salestrainingen aan bedrijven, instellingen, ondernemers, zzp’ers, accountmanagers en salesmanagers kan ik zeggen dat de strategie van benaderen, begrijpen en verkopen niks met pushen te maken heeft.

Meer omzet realiseer je, terwijl je dicht bij jezelf blijft. Dat is echt mogelijk. Als je meedoet aan mijn B2B-salestraining, werken we samen aan hoe jij het verschil maakt in het contact met potentiële en bestaande klanten.
Wat sales en acquisitie NIET is:
Koud bellen en voet tussen de deur
Alleen zenden vanuit jezelf
Pushen en info uitbraken
Wat je WEL leert tijdens mijn salestraining:
De juiste mensen benaderen via je netwerk
Onderzoeken van de behoefte en vragen stellen
Luisteren naar de vraag achter de vraag
Waarom is een gesprek met Jochum een goed idee?
- Kom er meteen achter of de training bij je past
- Maak kennis met Jochum. 
- Stel alle vragen die je hebt.

Jochums begeleiding in 10 pluspunten: wat mag je verwachten?

Je krijgt een goed opgebouwd traject van 13 weken.
In deze periode werk je aan een concreet doel dat je gaat halen.
Je leert tijdverslinders uit je agenda te halen.
Je ontdekt welk type klanten jou de meeste omzet en plezier oplevert.
Je krijgt tips en advies op maat: het gaat altijd om jou.
Je hebt een 24/7 klankbord.
Je krijgt een tevredenheidsgarantie: ben je coachbaar geweest, heb je tijd geïnvesteerd en ben je toch niet tevreden? Dan krijg je je geld terug.
Je kunt in één kwartaal je omzet en leads verdubbelen en een enorme boost geven (bij korte leadtime).
Je werkt op tijden dat het jou uitkomt (VIP-traject) en behandelt alleen de casus en dilemma's die voor jou belangrijk zijn.
Je groeit sneller in competenties en omzet door inbedding in praktijk.
Schrijf je nu in
VIP-Traject
Eenmalig
€ 8k
Of
Online Learning
Eenmalig
€ 1k

De Ultieme B2B Salestraining.

Waarom gingen zoveel ondernemers en professionals jou voor in De Ultieme B2B Salestraining? En waarom is deze training voor jou een goed idee?
Jouw omzetcijfers groeien gegarandeerd.
Je werft meer klanten
Je huidige klanten worden loyaler
Je klanten worden jouw ambassadeurs
Je benadert alleen warme contacten
Mét omzet- en return-on-investmentgarantie
Je krijgt garantie op omzet. Bovendien garandeer ik je dat deze training meer oplevert dan dat ze aan investering van je vergt. Echt? Ja echt!! Als je coachbaar bent, doet wat nodig is om je doel te halen en ambitieus bent.

Wat is je tijdsinvestering?

We werken drie maanden intensief samen. Je volgt een goed opgebouwd traject in je eigen tempo. De studiebelasting is 4-16 uur per week. Aan het einde ben je BAAS in elk klantcontact.
Bekijk alle salestrainingsvideo's hier

Veelgestelde Vragen

Is jouw traject een training of een programma, oftewel wat kan ik verwachten als ik deelneem?

Bij de meeste trainingsorganisaties doorloop je een standaardprogramma waaraan iedereen deelneemt en moet voldoen. Dat vind ik heel gek, want ieder mens is anders. Daarom volg je bij mij een programma dat qua structuur hetzelfde is, maar qua inhoud precies bij jou past. Verkopen op de manier die bij jou past.
Omdat we niet met een standaardprogramma werken, trainen we alleen wat voor jou relevant is. We werken 11 of 12 weken samen binnen een periode van 13 weken. Voldoende tijd om te oefenen dus – zowel in de training als met echte (potentiële) klanten. De training is dus niet alleen praktisch, hij is ook echter dan echt. Schrijf je gerust in.

Wat doen we dan, als er geen programma is?

Je neemt elke maandag deel aan de training via zoom. Deze bestaat voor het allergrootste deel uit het doen van casus. Zowel bespreken als oefenen. Dit kost je anderhalf uur. Daarnaast doe je elke week een hoofdstuk van de online modules. Half uur. De tips die je krijgt pas je in de week na de training toe op echte klanten en de maandag er op vertel je hoe het ging, of het werkte of dat je nog aanvullende tips nodig hebt.

Wat is het verschil tussen het online-learning traject en het VIP traject (behalve de prijs)?

De inhoud van zowel het VIP-traject als de Online Learning is hetzelfde: je leert verdraaid goed acquireren.

De Online Learning module is een flexibele cursus die je in je eigen tempo volgt. Je krijgt feedback op alle opdrachten die je maakt. Deze geven inzichten voor je groei. Hoewel je geen directe één-op-éénbegeleiding krijgt zoals in het VIP-traject, biedt Online Learning wel persoonlijke feedback via het platform.

Het VIP-traject biedt je persoonlijke aandacht, flexibiliteit in planning en 24/7 ondersteuning. Je bent de enige deelnemer, waardoor je sneller leert en alle feedback en tips op jou gericht zijn. Je kunt mij zelfs meenemen naar klantgesprekken. Daar kun je mij het gesprek laten voeren als voorbeeld of inspiratie, of je doet het gesprek zelf en krijgt naderhand complimenten en tips.

Ik heb een hekel aan verkopen, wat doe ik nu?

Tja, je bent niet de eerste. 90 tot 95% van de deelnemers aan mijn trajecten hebben een hekel aan ‘verkopen’. Ze associëren verkopen met pushy, met aansmeren, met films als The Wolf of Wall Street en andere nare stereotypen van de verkoper. Het gekke is dat in de professionele saleswereld deze mensen helemaal niet bestaan. Goede salesmensen zijn attent, luisteren goed, zijn geïnteresseerd, adviseren oprecht en steunen hun klant bij het maken van moeilijke keuzes. Als je iets herkent van deze eigenschappen, kun je je gerust inschrijven.

Je zegt dat je garantie heeft, wat houdt dat in?

Besteed jij naast de wekelijkse meetings met mij minstens acht uur per week aan het benaderen van potentiële klanten? En volg je de tips op die je van mij krijgt? Dan weet ik 100% zeker dat je een of meerdere deals gaat doen tijdens onze tijd samen. Als je dan nog je investering niet hebt terugverdiend, dan refund ik het hele bedrag. (Uitzonderingen gelden voor mensen die producten verkopen met hele lange leadtimes zoals raketlanceerinstellingen, Boeings en containervrachtschepen. Vraag me hoe het bij jou zit.)

Ik heb telefoonangst, wat nu?

Ongeveer 99% van de deelnemers aan mijn trajecten heeft telefoonangst. Ik leer je de angst niet af, maar ik laat je zien hoe je de telefoon kunt omzeilen tijdens acquisitie. En heb je die vermaledijde telefoon toch nodig? Dan leer ik je hoe je er minder tegenop kunt zien.

Ik heb al genoeg klanten, is het voor mij dan ook relevant?

Nee. Als je al genoeg klanten hebt, zou ik zeggen: van harte! Investeer je tijd en middelen in iets anders. Wel zijn er ondernemers die graag een ander type klanten willen hebben: bijvoorbeeld minder lastig en beter betalend. Die ondernemers zijn bij mij op de perfecte plek.

Ik ben nog maar net begonnen als ondernemer, is dit dan wel voor mij?

Dat hangt af van hoe ambitieus je bent. Ik ken ondernemers die na twaalf maanden ondernemen nog steeds de meeste tijd aan hun site besteden en zich verschuilen achter to-do-lijstjes en koffiegesprekken met hun netwerk. Maar er zijn ook ondernemers die in de eerste maand van hun ondernemerschap al drie potentiële klanten spreken. Als je in de tweede categorie valt, is dit jouw training. Overigens, als jij zo’n uitsteller bent en nu eindelijk resultaat wilt, ben je natuurlijk van harte welkom.

Ik ben introvert, wat nu?

Introverte mensen zijn de beste acquisiteurs! Gek genoeg zijn er veel introverte ondernemers in mijn training. Misschien wel, omdat ze mijn blog hebben gelezen?

Ik verkoop aan consumenten, in de detailhandel of aan kleine ondernemers, is dit de training voor mij?

Nee, helaas. Je gaat niet voldoende rendement ervaren door mijn training. Je kunt je tijd en energie beter besteden aan marketing. Als je je marketing wilt uitbesteden, kijk dan op www.volgasmarketing.nl. Dat is een goede club. En ja, ik heb aandelen;)

Ik doe het al erg goed, wie zegt me dat jij me wat kan leren?

Ik train grote commerciële organisaties waar ze miljoenen omzet doen en waar ik mag bijdragen aan de groei van omzet, marge en winst. Soms stijgt de winst met tientallen procenten door slimmigheden uit de commerciële wereld, die ik ze aandraag. Als je al erg goed bent, dan is de kans inderdaad groot dat ik je niets kan leren, aan de andere kant: als ik je wel wat kan leren, dan stijgt jouw winst ook. Misschien wel fijn. Keertje bellen om het samen uit te vinden?

Ik wil wel meer omzet maar ik heb geen tijd

Heel herkenbaar (ik tik dit ’s nachts). Verschillende ondernemers die eigenlijk geen tijd hadden, schreven zich toch in, omdat ze graag veel omzet wilden. Samen met hen maakte ik het plan om dor hout te kappen. Op de ruimte ‘plantten’ we nieuwe klanten. Dat hakken doet pijn, maar als je na twee/drie maanden de sappige blaadjes aan de bomen ziet, dan is die pijn zo vergeten.

Ik vind jou zo duur, kan het ook goedkoper?

Ik snap het wel: ik vind mezelf ook duur, objectief gezien. Omdat ik keer op keer de resultaten zie – duizenden, tienduizenden en soms honderdduizenden euro’s omzet erbij – geef ik geen korting.
Bij Verkoopresultaat betaalt iedereen hetzelfde. Na jouw inschrijving ga ik keihard voor je aan de slag, zodat jij je doel – meer omzet, betere klanten of hogere marge – haalt.
Tip: je kunt in drie of zes termijnen betalen. En ik geef je de garantie dat je meer overhoudt dan dat het traject kost. Dus eigenlijk is het gratis – dat dan weer wel.

Ik heb het geld niet maar ik wil wel meedoen

Doe gewoon mee. Omdat je omzet stijgt, kun je na afloop de factuur gewoon betalen. Tip: kies bij het inschrijven voor drie of zes termijnen. De laatste termijnen komen dan pas als je je omzet al lang en breed binnen hebt.

Ik heb wel eens eerder een training gedaan en die hielp niet

Dat herken ik. Veel trainingen zijn gericht op kennisoverdracht (‘zo moet het’). Dit traject is gericht op ervarend leren. Je oefent cases, krijgt tips en past ze toe in de praktijk. Je neemt de praktijk mee naar de training, oefent deze en krijgt tips. Zo werken we stap voor stap aan het versterken van jouw commercieel gedrag. Gedrag dat leidt tot resultaten en omzet.
Stijgen de resultaten niet? Dan grijp ik meteen in. Als je de juiste dingen doet, kun je niet anders dan meer omzet behalen. De vele enthousiaste voorgangers bewijzen het: dit traject werkt echt.

Bekijk hier een aantal succesverhalen.

Ik zit al bij een businesscoach, zal ik bij jou meedoen?

Liever niet. Als je al een adviseur hebt, maak dat dan eerst af, voordat je bij mij komt.
Is je adviseur of coach expert op marketinggebied, dan is het wél een goed idee om je in te schrijven. Als je de marketingtips goed toepast, nemen je kansen al toe. Om deze kansen te verzilveren, heb je mijn traject nodig. Een perfecte match dus.
Lees wat de deelnemers zeggen.
JOCHUM INSPIREERT EN CONFRONTEERT. MET NUTTIGE TIPS WAAR JE METEEN MEE AAN DE SLAG KAN.
Marcoen Hopstaken 
(Spreker)
JOCHUM EN ZIJN TRAININGEN ZIJN LEERZAAM & DUIDELIJK EN GEVEN MEER INZICHTEN!
Sarah Theunissen 
(Managing Director, Bohemian Birds)
JOCHUM GEEFT JE EEN DUIDELIJKE STRUCTUUR OM JE SALES EEN BOOST TE GEVEN.
Jan van Leeuwen 
(Directeur, Eemland Reizen)
HIJ WERKT GEDEGEN, BEREIDT ZICH GOED VOOR EN KAN ZICH GOED INLEVEN IN HET CONTACT MET KLANTEN.
Tamara Sturm 
(Stemactrice)